Scouterna

Kristihimmelsfärd har kundtjänst öppet onsdag 9-12, torsdag och fredag stängt. Trevlig helg!

Frågor & svar

Hur stor är en tröja storlek Large?
Du hittar måttabeller för respektive plagg där du beställer plaggen. Mät ett motsvarande plagg som du har hemma och som du tycker sitter bra, titta sedan i måttabellen och välj storlek. Vid en del plagg som vi säljer ut saknas måttabeller.
Jag har köpt en scoutskjorta som är för stor. Hur gör jag för att byta?
Du har bytesrätt inom 14 dagar från att du har fått plagget. Skicka tillbaka plagget i sin originalförpackning till lagret tillsammans med beställningsnumret. Behåll fakturan om du fick en sådan, när du har fått ett plagg som passar betalar du via den ursprungliga fakturan. Vi debiterar plock- och fraktavgift vid byten. Glöm inte att ange vad du vill byta till!
Adressen till lagret är:

Scoutshop, DC Hallstavik, Lundåsvägen 10, 763 82 Hallstavik
Hur snabbt kan jag få leverans?
Beställningar gjorda före midnatt skickas i regel vardagen efter. Leveranser som skickas som brev tar ca 2 dagar, leveranser som skickas som paket tar 3-5 dagar. Kring St Georg, terminsstart och terminsavslutning är det bra att räkna med någon dag extra.
Kan jag komplettera min beställning?
När du lägger din beställning i webbshopen skickas den per automatik vidare till lagret och packas i normalfallet tidigt nästa arbetsdag. Vi kan inte ändra i beställningar som redan är skickade. Så länge din beställning inte har skickats till lagret kan den tas bort manuellt av kundtjänst. I praktiken innebär det att beställningar lagda mellan 0700 och 1600 kan stoppas.
Jag har ångrat mig, hur gör jag då?
Du har ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Ångerrätten gäller i 14 dagar från ditt orderdatum. Hör av dig till vår kundtjänst på 0200-870 800 eller scoutshop.se så hjälper vi till. 
>Det står ex moms, tillkommer moms på mitt köp?
Nej, vi är momsbefriade så priset som står på varan är det ni betalar plus ev plock & frakt
Nyhetsbrev